12 de març 2010

Comença la F1, comença l’espectacle

Aquesta temporada ja comenta en al Formula 1 i potser és un dels anys que més ganes en teníem tots de que això passes. Per primera vegada hi ha molts al·licients per poder ser un dels espectacles més mediatics de tots els temps i, siguem sincers, només que es compleixin la meitat de les expectatives serà un campionat de traca i mocador!

ELS PILOTS

Quatre campions del mon a la graella


Sembla mentida, però així és un total de 4 campions del mon estaran sobre l’asfalt aquesta temporada. Repassem quins són:

Jason Button: El campió de l’any passat amb Brown GP arriba aquest any a McLaren. El gran objectiu repetir el títol, només té un problema i és que l’enemic també és a casa. El seu company d’equip és un altre dels campions del mon i veurem a veure cap a on es decanta una escuderia on Button és el nou, però ve per ser líder.

Lewis Hamilton: El segon pilot de McLaren. Un altre dels campions del Mon que aquest any té volant a la Formula 1. El britànic vol potenciar l’esperit patriòtic amb una escuderia britànica i amb un company que també és de les illes. Aquest duel em recorda el de Prost i Senna, encara que ja sabem com va acabar l’un... veurem com acaba aquest altre.

Fernando Alonso: L’asturià torna a les pistes i ho fa amb un dels cotxes més competitius i fiables de la competició. Estrena equip i color, ja que porta el vermell de Ferrari. El gran objectiu és tornar a aconseguir un títol que ja ha guanyat en dues ocasions. Ara té ganes de la tercera i potser està en un dels millors moments per fer-ho. De cara a aquesta temporada esperen guanyar el títol i demostrar que és un dels grans pilots del mundial de Formula 1.

Michael Schumacher: Torna el Kaiser. El pilot alemany es pujarà aquest cap de setmana a un monoplaça com a pilot oficial des de que ho va deixar al 2006. Des d’aleshores no ha tornat a ser el cap d’una escuderia a la pista. Ara ho serà amb l’equip Mercedes. Té contracte per dos anys, però vol guanyar de nou el mundial i ell no ho descarta. Veurem com es presenta aquesta temporada per el millor pilot de tots els temps.

Jaume Alguersuari: El jove pilot barceloní comença la segona temporada a la formula 1, la primera que farà sencera. Ho farà al volant del seu Toro Rosso amb l’objectiu d’esgarrapar el màxim nombre de punts possibles i seguir pujant com a pilot. El català necessita tornar a demostrar que està preparat i que aviat podrà fer el salt a un equip més important. Ara queda un any dur en una bona escuderia.

Pedro Martinez de la Rosa: El més veterà de la graella. El català també té aspiracions a poder esgarrapar algun dels punts i algun dels bons resultats. Però primer caldrà que esgarrapi patrocinadors, ja que el seu cotxe el BMW Sauber de moment es fiable, fa bons temps, però no té patrocinador.

ELS EQUIPS
Els favorits: Ferrari, Red Bull, McLaren i Mercedes GP
És impossible dir ara mateix quina escuderia és més forta que les altres. Hi ha factors importants, el ritme de cursa està clar que el te el Ferrari, però a una sola volta tan el Red Bull com el McLaren et poden fer un vestit nou. També s’inclou Mercedes GP (La temproada passada Brown GP) tot i ser el més fluix de tots té un parell de condicionants importants, són els actuals campions del mon i contenen amb un primer pilot de luxe, com es Michael Schumacher

Lluitaran pels punts: BMW-Sauber, Toro Rosso, Renault, Williams i Force India
En aquest grup es troben els dos representants catalans. Pedro Martínez de la Rosa, amb el Sauber, i Jaume Alguersuari, amb el Toro Rosso. Gran pretemporada la que han fet els dos, però ara esperen poder acabar de rematar uns cotxes i uns complements per adaptar-los a les noves normes i que siguin del tot competitius i fiables com està fent Toro Rosso. Sauber dependrpa dels patrocinadors per fer-ho. Williams i Renault son dues incògnites, ja que el seu cotxe no ha destacat en cap moment, mentre que els Foce India han fet una gran millora respecte l’any passat i esperen que es puguin situar per davant d’alguns dels equips i sumar punts.

Els debutants: Lotus, Virgin i HRT-F1
Si aquests fan pòdium serà EXCEPCIONAL. No tenen més objectiu que seguir evolucionant el cotxe. Lotus torna després de molts anys de no fer-ho i tornar a veure els colors verd i daurat sobre l’asfalt és una passada, per la seva part Virgin no és gaire fiable i segueix treballant per millorar el cotxe. El cas d'HRT, el que havia de ser Campos Meta, el cotxe ni tan sols ha trepitjat l'asfalt. Tot just el van presentar fa poques setmanes a Múrcia i serà l’únic equip que no ha entrenat i que no ha donat ni una sola volta a cap circuit.

ELS CIRCUITS

19 cites per decidir un campió
Un total de 19 cites per gaudir de la velocitat comencem aquest diumenge dia 14 a Bahrain i acabarem el dia 14 de desembre (és a dir nou mesos després) a Abu Dhabi. Dues novetats importants aquesta temporada. Retorna un dels grans circuits del campionat després d’un any fora, com és el de Canadà. Els monoplaces tornaran a corre pel mític traçat de Gilles Villeneuve. L’altre gran novetat serà la aparició del nou traçat de Yengam, que es farà a Corea del Sud. Serà el 24 d’octubre un traçat interessant amb 18 revolts i que serà dels més ràpids de la competició. Aquest és totalment desconegut pels pilots.


Les cites que cal tenir marcades al calendari són les de Catalunya i el Gran Premi d’Europa. El circuit de Montmeló seguirà fidel a la seva cita anual. Serà el 9 de maig. L'altra cursa que es disputi a l'estat espanyol serà a València el 27 de juny, en el Gran Premi d'Europa.

CANVIS EN LA NORMATIVA

Noves mesures que pretenen ser revolucionàries, han entrat en escena aquesta temporada 2010. La més important i que ha fet fer molts tests als diversos pilots i ens ha mostrat com es quedaven tirats per tot el circuit ha estat la prohibició de posar combustible durant les curses. Amb aquesta mesura es pretén evitar que tot es decideixi en el box i que hi hagi més emoció i espectacle a la pista, de pas també servirà per estalviar diners a les escuderies.

L'altre canvi normatiu destacat té relació amb el sistema de puntuació. A partir d'aquest any s'incrementa el valor de la victòria i es premien els deu primers classificats. Així doncs, el guanyador rebrà 25 punts; el segon classificat, 18; el tercer, 15; el quart, 12; el cinquè, 10; el sisè, 8; el setè, 6; el vuitè, 4; el novè, 2, i el desè, 1.

CONCLUSIÓ

Comencem una de les temporades més espectaculars dels darrers anys i tenim molt clar que molts dels equips estan a un nivell per sobre dels altres, difusors, càrregues, pilots, escuderies i TOT es posa en marxa per poder donar el tret de sortida a la Formula 1 d’enguany.